پانسیون مطالعاتی دخترانه شیراز

جداکننده کمپ مطالعاتی شیراز

پانسیون مطالعاتی دخترانه فانوس شیراز در یک استوری با 16 تصویر زیر به خوبی معرفی شده است. شما میتونید با لمس طرفین راست و چپ هر تصویر، تصاویر قبل و بعد را مشاهده کنید.
همچنین مطالعه متونِ بعد از این تصاویر به شناخت هرچه بهتر پانسیون های مطالعاتی دخترانه شیراز کمک شایانی میکند.

معرفی کمپ مطالعاتی شیراز1 معرفی کمپ مطالعاتی شیراز2 معرفی کمپ مطالعاتی شیراز3 معرفی کمپ مطالعاتی شیراز4 معرفی کمپ مطالعاتی شیراز5 معرفی کمپ مطالعاتی شیراز6 معرفی کمپ مطالعاتی شیراز7 معرفی کمپ مطالعاتی شیراز8 معرفی کمپ مطالعاتی شیراز9 معرفی کمپ مطالعاتی شیراز10 معرفی کمپ مطالعاتی شیراز11 معرفی کمپ مطالعاتی شیراز12 معرفی کمپ مطالعاتی شیراز13 معرفی کمپ مطالعاتی شیراز14 معرفی کمپ مطالعاتی شیراز15 معرفی کمپ مطالعاتی شیراز16

چرا برای درس خوندن، هیچ کجا مثل پانسیون مطالعاتی فانوس نمیشه ؟

شاید علت عالی بودن کمپ مطالعاتی فانوس، امکانات مختلفی باشد که جهت ایجاد یک محیط مطالعه استاندارد و بهینه پیش بینی و فراهم شده است. اما قطعا دلیل مهمتر آنست که فانوس هدف و ماموریتی فراتر از یک محیط مطالعه بهینه، برای خود در نظر گرفته است ؛ در واقع پانسیون مطالعاتی فانوس تنها محیطی برای مطالعه نیست بلکه محیط رسیدن به موفقیت شماست.

در این رویکرد و هدف گذاری، مهمتر از امکانات فزیکی، دغدغه و تلاش مستمر مدیریت و پرسنل فانوس هست که باعث رضایت بالای دانش پژوهان در چند سال اخیر شده است.

پانسیون مطالعاتی فانوس از سال 1396 با مجوز ادراه فرهنگ و ارشاد و با حضور مدیران این اداره افتتاح شد و در سال های گذشته همواره با کسب تجربه بیشتر ، توانسته است محیط مطالعه بهتری برای دانش پژوهان خود آماده کند.فانوس در سال 1400 نیز توانست مجوز اداره نهادکتابخانه عمومی را کسب کند تا جزء محدود کمپ های مطالعاتی دارای مجوز در شهر شیراز باشد.

در ادامه سعی کردیم بخش مهمی از امکانات فانوس رو به شما معرفی کنیم

حیاط و ساختمان فانوس

شاید بشه گفت اولین مزیت کمپ مطالعاتی فانوس ،محیط بسیار بزرگ ، با صفا و توأم با آرامش اون هست. در فانوس برای 50 نفر دانش آموز ظرفیت در نظر گرفته شده است که با توجه به مساحت کمپ فانوس، به طور متوسط هر نفر، هشت متر مربع فضا در اختیار دارد.

موضوع جذاب دیگر در کنار وسعت ساختمان، وجود قریب به 150 متر مربع حیاط زیباست؛ حیاطی که نه تنها یک محیط بسیار خوب برای زمان های استراحت هست ، بلکه بسیاری از دانش آموزان حتی ترجیح میدن بخشی از ساعات مطالعه روزانه ، در محیط حیاط انجام بشود. حیاطی همراه با چند باغچه زیبا و درختان بزرگی که در هر فصل، حیاط را به رنگ همان فصل رنگ آمیزی میکنند.

سالن های مطالعه

در کمپ مطالعاتی فانوس سه سالن مطالعه متوسط و کوچک قرار داره. کوچک ترین سالن مطالعه 9 نفر ظرفیت دارد و در دو سالن مطالعه دیگر ، به ترتیب 27 و 14 میز و صندلی پیش بینی شده است.

از سه سالن مطالعه ، دو سالن با پنجره های بسیار بزرگی مشرف به حیاط هستند؛ و این امر باعث شده علاوه بر زیبایی، این سالن ها نور بسیار خوبی داشته باشند.علاوه بر نور های تعبیه شده در هر میز ، برای سقف هر سالن نور کافی نیز پیش بینی شده است. سیستم سرمایش و گرمایش هر سالن مطالعه نیز مستقل میباشد.

میزهای مطالعه

تمام میزهای مطالعه در فانوس در یک سطح میباشند و بر خلاف برخی کمپ های دیگر، کلاس بندی برای میز ها و سالن های مطالعه وجود ندارد؛ چراکه در کمپ مطالعاتی فانوس همه میزها درجه یک هستند.

طراحی میزهای مطالعه منحصر بفرد بوده و توسط عوامل فانوس ساخته شده است. در هر میز چراغ های LEDمهتابی و آفتابی، جهت ایجاد یک نور بهینه و مناسب مطالعه، جایگذاری شده است. همچنین در هر میز، یک پریز برق نیز تعبیه شده است. این میزها علاوه بر محلی برای مطالعه ، یک کتابخانه کوچک هم محسوب میشن و دانش پژوهان میتونن همیشه تعدادی از کتاب های خود رو در بخش فوقانی میز که یک کتابخانه کوچک هست نگهداری کنند.

صندلی های ارگونومی

دانش پژوهان عزیزی که در کمپ های مطالعه حاضر میشوند معمولا آزمون مهمی مثل کنکور در پیش رو دارند و ساعات زیادی رو پشت میز مطالعه خود بر روی صندلی نشسته اند. از همین رو وجود صندلی های استاندارد و ارگونومی برای ما در کمپ مطالعاتی فانوس بسیار مهم هست.

تمام صندلی های کمپ مطالعاتی فانوس از بهترین نوع و با بالاترین کیفیت انتخاب شده اند. به نحوی که در زمان استفاده بلند مدت، کمترین خستگی برای دانش آموزان ایجاد شود.

کمد منحصر به هر فرد

آنچه که استفاده از کمپ های مطالعاتی را در مقایسه با کتابخانه های عمومی جذاب کرده است ؛ در اختیار گذاشتن میز ، صندلی و کمد مخصوص به هر فرد هست. به این ترتیب هر دانش آموز در پایان روز وسائل خود را بر روی میز رها کرده و یا در کمدمخصوص به خود گذاشته و نیاز به حمل دائم آنها ندارد.

در کمپ مطالعاتی فانوس علاوه بر فضاهای کتابخانه ای و قفسه ایی به ازای هر نفر حداقل یک کمد قفل دار در نظر گرفته شده است. کلید این کمدها تنها در اختیار دانش آموزان بوده و میتوانند وسائل خود را در این کمدهای امن نگهداری کنند.

اتاق استراحت

در یک کمپ مطالعاتی، محیط هایی که جهت زمان استراحت دانش آموزان پیش بینی شده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هست.شاید مدت زمان استراحت هر دانشجو نسبت به مدت زمان مطالعه بسیار کوتاه باشد؛ اما همین کوتاه بودن باعث میشود اهمیت کیفیت فضای استراحت بیشتر و بیشتر حس شود. چراکه در یک زمان کوتاه باید مقدمات رفع خستگی فراهم باشد.

در کمپ مطالعاتی فانوس علاوه بر محیط بسیار خوب حیاط ، یک اتاق استراحت مفروش و مبله در نظر گرفته شده است. در این اتاق استراحت گاهی دانش آموزان خواب کوتاهی رو تجربه میکنند و گاهی هم بازی های دسته جمعی باعث نشاط و شادابی اونها میشه.

آشپزخانه مجهز  

در زمان های کسب آمادگی تحصیلی برای یک آزمون مهم یا حتی امتحانات پایان ترم، موضوع تغذیه همیشه مورد تاکید کارشناسان و مشاوران بوده است.امکان استفاده از تغذیه خوشمزه و سالم چه در وعده های غذایی و چه در میان وعده ها علاوه بر اهمیت سلامت جسم، باعث آرامش خیال دانش آموزان هم هست.

آشپزخانه کمپ مطالعاتی فانوس با میز و صندلی تجهیز شده است تا دانش آموزان در یک محیط مناسب امکان صرف غذا داشته باشند. اما علاوه بر آن وجود یخچال ، گاز و آبسردکن و… باعث شده تا دانش آموزان کمتر از غذاها و میان وعده های آماده استفاده کنند و بیشتر غذای سالم خانگی مصرف کنند. نوشیدنی های گرم مثل چایی و نسکافه هم به صورت رایگان و دائم در اختیار آنهاست.

اتاق کامپیوتر

در عصر حاضر انجام مطالعه و یادگیری تا حد زیادی مستلزم دسترسی به اینترنت و یا مشاهده ویدئو های آموزشی هست. این امر آنقدر متدوال شده است که بخش زیادی از منابع آموزشی به صورت ویدئو بوده و یا بر بستر اینترنت و بر خط ارائه میشود.

در فانوس اتاق کامپیوتر به همین منظور پیش بینی شده است و دانش آموزان غالبا برای مشاهده ویدئو های آموزشی و یا اتصال به اینترنت در این اتاق حاضر میشوند. البته اینترنت بی سیم در تمام کمپ قابل دسترس هست اما صرفا برای برخی از دانش آموزان این امکان بنا به ضرورت در اختیار گذاشته میشود.

اتاق مطالعه گروهی

در کنار هم قرار گرفتن دانش آموزان در پانسیون مطالعاتی علاوه بر مزیت ایجاد حس رقابت و تهییج بیشتر برای مطالعه، گاهی محاسن دیگری هم دارد. مثلا مطالعه گروهی و رفع اشکال و کمک گرفتن از دوستان که قطعا تاثیر بسزایی در رشد تحصیلی افراد دارد.

میز ، صندلی و تخته سفید پیش بینی شده در یک اتاق جداگانه در کمپ مطالعاتی فانوس به همین منظور ایجاد شده است و حتی در برخی دروس مثل ریاضی رفع اشکال و تدریس خصوصی هم در فانوس انجام میشود.

حس امنیت و آرامش

اطمینان خاطر و آرامش همواره در گرو ایجاد امنیت بوده است. و تنها در یک محیط امن میتوان با آرامش به مطالعه پرداخت. این حس امنیت نه تنها برای دانش آموزان در حال مطالعه لازم است بلکه برای والدین آنها که زمان زیادی از فرزندان خود دور هستند ضروریست؛ چراکه آنها فرزندان خود را به کمپ مطالعاتی سپرده اند.

از همین رو تمام پانسیون مطالعاتی فانوس مجهز به دوربین های مداربسته میباشد. علاوه بر آن دستگاه حضور غیاب مجهز به سنسور اثر انگشت تمام ورود و خروج های را ثبت میکند و در لحظه برای والدین ثبت هر تردد را از طریق پیامک ارسال میکند.

دسترسی آسان به فانوس

پانسیون مطالعاتی دخترانه فانوس، در محلی از شیراز قرار گرفته است که علاوه بر دسترسی آسان از طریق اتوبوس و مترو ، رفت و آمد به کمپ بسیار ایمن باشد.

علاقمندان حضور در فانوس از هر نقطه از شهر شیراز کافیه در نزدیک ترین ایستگاه مترو حاضر شوند. از ایستگاه مترو پل معالی آباد تا کمپ فانوس کمتر از یک کورس تاکسی فاصله هست و در عرض پنج دقیقه در فانوس خواهید بود .اتوبوس هایی که مسیر آنها از پایانه های قصرالدشت و نمازی به مقصد شمالغرب شیراز و بلعکس هست همگی در فاصله 100 متری پانسیون فانوس ایستگاه توقف دارند.